A fejlesztésről röviden
A játék fejlesztését én kezdtem el egyedül csak a saját szórakoztatásomra 2004 januárjában. Volt pár filmes és PC játékos hatás amik nagyon nagy hatással voltak rám, ilyen például a Fallout 2 vagy Tactics. Ha elkezdek mesélni a játékról egy kívülállónak, akkor hamar azt hallom tőle, hogy "Aham! Akkor olyan, mint a Fallout!" A játék természetesen egy, már-már közhelyes atomháború utáni világban játszódik, de ennek ellenére egy post-apokaliptikus játékok stílusától egyedien eltér. Ez a játék elsősorban thriller kalandok mesélésére szántam, de a harci szabályzat taktikai, harci játékká is tette.
A motor nem d20, mint manapság általában, mert amikor elkezdtem a játékot még nem voltam tisztába sok szerepjátékos dologról, ezenkívül nem is akartam utánozni másokat. Mindezek ellenére nagyon hasonló hozzá. A rendszer alapja a 3d10, és az Epic-ek. Gyakorlatilag ez a két dolog teszi különlegessé a Discord motorját, amit EpicRennaissance-nak neveztem el. Nem mindíg volt ez azonban így...
A játéknak az elmúlt évek folyamán több úgymond "kiadása" is volt. A legelső a d100-as rendszer. Amikor ezt a szabályzatot készítettem, még nagyon tapasztalatlan voltam. A játék maga nehezen volt számolható, ez lassúvá és gondolkodóssá tette. Itt még jelen volta kasztrendszer, de szerencsére ezt nagyon hamar eltöröltem. Ennek még nem adtam megkülönböztető nevet, szimplán Discordnak neveztem. A következő rész nagyon fontos volt a Discord életében, mert ez adta meg a játék alapkoncepcióját és azt az irányvonalat, amit a játék képvisel.
Ez volt a NovaDiscord.
NovaDiscord 1.0
Itt kezdtem el megszüntetni rengeteg olyan dolgot, amik a szerepjátékosok számára esszenciálisak, szinte elképzelhetetlen nélkülük a játék. Ilyen volt a kaszt. A játék rendszere ekkor 3d6 volt, ám ezt hamar módosítottam 3d10-re. (NovaDiscord 1.5) Ez volt a legtovább használt rendszer. Ebből született meg,
A NovaDiscord 2.0
Ebben a verzióban a legrealisztikusabb a játék. Nincsenek szintek, nincs tapasztalati pont, sőt még Életerő sincs. A rendszer nagyon összetett és bonyolult. Tökéletes játék, ha a játékosok hosszú életút játékokat szeretnének játszani, azonban alkalmatlan a szituációs játékokra, amikor a karakter csak egy kalandban szerepel. Azért készítettem ilyenre a játékot, mert szerintem az emberek többsége, az olyan játékokat szereti, ahol a karakterét magas szintre fejlesztheti.
Azonban van egy hatalmas hibája... Számítógép kell hozzá. Rengeteg értéket kell a VM-nek fejben tartania, ami a játék hangulatának a csökkenéséhez vezet. Legalábbis nekem híg az agyam. :D
Ennek ellenére nem vettettem el, mert számítógépes játéknak tökéletesen megfelel a rendszer.
Ekkor letisztáztam a koncepciót. Elhatároztam magamat, hogy létrehozok egy játékot, ahol mindenki azt csinál amit akar. Egy játékot, ahol bárki bármit megtanulhat. Egy játékot, ami abban a világban játszódik amit már lassan egy évtizede építek és szépítek.
EpicRenaissance (ER)
A legújabb kiadás s remélem a már végleges. Két dolog ihlette a nevét. Az Epic az a képzettségi-fejlődési rendszer nevét takarja. A Renaissance pedig reneszánszt, mivel visszatértem a szintekhez, sőt az ÉP is újra használatba került, mert megkönnyíti és gördülékenyebbé teszi a játékmenetet. Ezt tervezem majd kiadni asztali szerepjátéknak, s jelenleg ennek a verziónak fog megkezdődni a tesztelési időszaka, amit remélem már sokan várnak.
|